czwartek, 28 lipca 2016

Miniaturowe buty z korka, haremki i bluzeczka + serial "Stranger Things"

Witajcie Kochani:) Wyobraźcie sobie, że już jakiś czas temu uszyłam miniaturowe haremki według wzoru na haremki z prostokąta. Wszystko odmierzałam na oko i wyszły całkiem nieźle. Główny materiał, to podszewka starej spódniczki, a elastyczny pas jest wycięty z kawałka pełnowymiarowego topu. Bluzeczkę zrobiłam z tego samego materiału i troszkę na niej wyszyłam i dodałam malutkie koraliki.

Buciki zrobiłam z kawałka korka i wstążki. W kostce dałam gumkę, a wstążkowy tył przymocowałam przy pomocy szpilek.
Wewnętrzne podeszwy są z kartonu. Pokryłam je materiałem. Miniaturowe buty mają też delikatną obwódkę ze sznurka i ślimakowe wzorki po bokach.

Zrobiłam sporo zdjęć, bo powiem Wam, że w tej kreacji Mince pozowało się wspaniale ze względu na pełen luz i swobodę.
Zadbałam również o odpowiednią biżuterię i zrobiłam kilka bransoletek.

Strasznie mi się podobają płaski stopy Barbie Made to Move, bo dzięki nim mogłam Minkę ubrać dokładnie tak, jak sobie wymyśliłam. Wydaje mi się, że buty na obcasie nie  pasowałyby tak fajnie do haremek. A Wy jak myślicie?

Pod koniec pozowania Mince przymknęły się oczka i ucięła sobie drzemkę...

Przyśniło jej się, że znalazła wielki skarb! W kolorowej skrzyni były najróżniejsze klejnoty. Złapała się aż za głowę i zaczęła planować nowe, bardzo dostatnie życie. Nie omieszkała również skorzystać z lusterka, które odbijało tę drogocenną poświatę. Co najmniej kilka minut spędziła na podziwianiu własnej urody.

Kiedy się obudziła, żałowała, że jednak nie spędziła całego czasu na nurzaniu się w wielobarwnych kamieniach. Cóż, jednak również nie co dzień miała szansę przeglądać się w wieku skrzyń ze skarbami, więc szybko przestałą robić sobie wyrzuty.

Co Wy byście zrobili, gdybyście znaleźli skarb?

Może kupilibyście sobie zamek?

A może oddalibyście wszystko na kampanię ulubionego polityka?:)

Czy też być może zainwestowalibyście w rozwój nauki lub kulturę?


Minka chciała wybudować sobie wielką willę z basenem i kupić furę ciuchów i butów. Do tego planowała podróż kosmiczną, wizytę w salonie odnowy biologicznej i oczywiście nie zamierzała się z nikim dzielić...no przynajmniej nie za bardzo:) ...cała Minka...



Jak tak szyłam tą lalkową galanterię, to na myśl przyszły mi zabawy z zamierzchłych dość już czasów mojego dzieciństwa.
Niestety nie miałam domku dla lalek, ale jego rolę pełnił często okrągły stolik, a właściwie jego noga o trzech masywnych palcach. W mojej wyobraźni lale bynajmniej nie krzątały się dookoła stołowej nogi, a miały do czynienia z podziemnymi korzeniami ogromnego drzewa i znajdowały się w niezwykle przytulnej pieczarze:) Brak mebelków również rekompensowałam sobie tym, co miałam pod ręką. W ruch szły pudełka, puszki i gałganki. Wiele rzeczy istniało jedynie w mojej głowie i skromne zaplecze naprawdę wcale nie przeszkadzało mi w wielogodzinnych przygodach:) Myślę, że takich cudów, jak teraz są dla lalek po prostu w zwykłych sklepach nie było, a raczej dostępne były głownie w Pewexie. Nikomu też jakoś nie przyszło na myśl, żeby mój lalkowy świat jakoś urozmaicić wypasionymi projektami "zrób to sam".
Teraz wszystko jest inaczej. Mój miniaturowy świat może się rozwijać i mogę sama robić różne miniaturowe rzeczy i dodawać je do Niewielkiego Wymiaru:) Niestrudzenie poszukuję cały czas nowych możliwości i sposobów na robienie czegoś z niczego. Po cichutku marzę o domku zbitym z desek lub o półkach, ale w kartonach też jest fajnie:)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Muszę Wam jeszcze wspomnieć o serialu "Stranger Things" (2016). Cała historia toczy się w małym miasteczku. Zaczyna się od zniknięcia chłopca i powoli naszym oczom ukazuje się przedziwna rzeczywistość rodem z filmów science fiction. Główni bohaterowie ( a wśród nich Winona Ryder) są fantastyczni. Wzbudzają sympatię od samego początku i są naprawdę porządnie zbudowani. Serial od pierwszych minut wciągnął mnie fabułą i również specyficznym klimatem. Chłonęłam kolorystykę i przenosiłam się w czasie. Z wypiekami na twarzy obejrzałam wszystkie odcinki. Daję 10 różowych słoni, czekam na drugi sezon i gorąco Wam polecam!:)

Widzieliście już serial "Stranger Things"? Macie ochotę obejrzeć?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Życzę Wam miłego dnia i ślę cieplutkie uściski!:))

PEACE

32 komentarze:

  1. Прекрасный костюм! Туфли - супер!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. спасибо:) First I made the pants and top and then I just had to make shoes too:)
      Hugs!:))

      Usuń
  2. ubranko wyszło świetne! Spodnie wyglądają naturalnie i efektownie. Bardzo podobają mi się też buciki i wszelkie szczegóły zarówno na nich, jak i na bluzeczce :-) SUPER!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Pewnie jeszcze zrobię jakieś tym sposobem i wypróbuję inny materiał. To była taka podszewka od spódniczki, a jestem ciekawa jak by wyszły z czegoś mniej sztywnego:) Dziękuję:)) Mam fazę na tasiemki, a złote są moje ulubione. Przydałoby mi się więcej tasiemkowych ścinków:))
      Buziaki!:))

      Usuń
    2. czekam na dalsze Twoje uszytki z wykorzystaniem tego kroju i innych materiałów :-) Co do tasiemek to może jak będziesz w Polsce to się zaopatrzysz w jakiejś pasmanterii, albo ciucholandzie :-) Uściski.

      Usuń
    3. :) Na pewno będę mieć oczy otwarte na tasiemki. Tak sobie planuję ciucholandy właśnie, ale może i z jakiś bazarek itp.:) Muszę coś lalom przywieźć, żeby się nie obraziły:))

      Usuń
  3. Butki pierwsza klasa. Muszę spróbować, choć ciężko mi ostatnio się robi takie maleństwa. Jak byłam w pierwszej czy drugiej klasie, to na pracach ręcznych robiliśmy domek dla lalki z kartonu po margarynie , a mebelki z różnych pudełek, szmatek i patyczków. Pamiętam wyściełaną wersalkę z tapicerką wypełnioną watą. Były też fotele stolik i szafa. Okno wycięte w kartonie zdobiły firanki i zasłonki. Nasza pani miała fajne pomysły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i życzę Twoim lalom bucików:) Och jak fajnie, my nie robiliśmy takich rzeczy niestety. Rzeczywiście pomysłowa nauczycielka. U nas było głównie rysowanie i malowanie. Moje lale teraz mieszkają w kartonach po bananach i starej walizce:)
      Buziaki!:))

      Usuń
  4. Fajowe ciuszki ma Minka. Buty pasują jej idealnie do całego stroju :)
    Ja w dzieciństwie też marzyłam o domku dla lalek. Nie miałam go więc uruchamiałam wyobraźnię. Często łóżko a dokładnie pościel była ośnieżonymi górami gdzie lalki i różne figurki chodziły na przechadzki zaglądając do jaskiń. Półki robiły za mieszkania a zakrętki i kartoniki za meble. Lubiłam swój świat i żal mi było gdy już nie mogłam się tym bawić bo dzieciństwo minęło...Mama mi mówiła, że ja od małego jakoś lubiłam się bawić różnymi, z pozoru niepotrzebnymi, rzeczami. Nawet mam zdjęcie jak mam roczek i bawię się opakowaniem po kliszy :) Dzięki za możliwość przywołania wspomnień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Takie góry fantastyczne i rzeczywiście można porobić jaskinie! Świetny pomysł. Aj Kochana, ja tam się nie przejmuję, że dzieciństwo minęło:D Hihi, no to tak samo jak i ja. Uwielbiałam budowanie z pustych opakowań. Miałam calusieńką walizkę kartoników i to były najlepsze klocki:D Choć nie mówię, że lego też nie było fajne:))
      Buziaki!:))

      Usuń
  5. I love the details. Very beautiful.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you:) It was a lot of fun to make all these.
      Hugs!:))

      Usuń
  6. Nie przestanę się zachwycać Twoimi kreacjami dla lal, a ta stylizacja jest boska! właśnie płaskie buciki są wymarzone do haremek!
    Jak fajnie, zapisuję tytuł serialu, i dziękuję za polecenie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) Dziękuję. No właśnie tak pomyślałam, że płaskie będą pasować. Osobiście najchętniej noszę płaskie:) Bardzo polecam, bo jest autentycznie świetny i w ogóle jestem ciekawa, czy też Ci się tak bardzo spodoba jak mnie.
      Buziaki!:))

      Usuń
  7. Jaka misterna robota. Super.
    Wyobraźnię to masz niezłą :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Hihi, no czasem bywa to przekleństwem, bo umysł mi dryfuje w jakieś dziwne zakątki świadomości:))
      Buziaki!:))

      Usuń
  8. Cutie doll) I like her appearence and easterns-inspired clothing along with bright colors! It reminds me my first "cosplay', when I was in a 3rd grade and I played Indian girl, because I used to watch Bollywood movies a lot XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you:)) I like her in colorful clothes because I imagine that she has very cheerful personality and that she is a little bit goofy sometimes but also witty andfun to be around:)
      Hehe, I saw some Bollywood movies too and I really liked the colours, singing and dancing:)
      Hugs!:))

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Haha, Minka się wybiegała zdecydowanie, a ja za nią z aparatem:D
      Buziaki!:))

      Usuń
  10. Swietne ubranko i buty tez bardzo mi sie spodobaly <3 <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję:) Teraz chodzą za mną trampki:)
      Buziaki!:))

      Usuń
  11. o kurcze... zachwycam sie nad tymi bucikami ^_^ cudeńko ^_^ haremki te super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:)) Fajne jest to uczucie, kiedy takie małe buciki kładę sobie na dłoni:) Dziękuję:)
      Buziaki!:))

      Usuń
  12. Lala ma pełny luz, bardzo jej wygodnie w tym spodniach, to od razu widać :)
    Oooooo jakbym znalazła skarb to chyba obdzieliłabym nim najpierw rodzinę, a z tego, co by zostało kupiłabym sobie dom i rzuciła pracę, bo przecież żyłabym z samych odsetek ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spodnie pasują do jej niefrasobliwej osobowości:D
      Ja tak samo, częścią bym obdzieliła bliskich i kupiłabym sobie dom z ogródkiem...albo małą bezludną wyspę i założyłabym może jakąś fajną komunę?:) A reszta na odsetki:)
      Buziaki!:))

      Usuń
  13. Jest coś czego nie potrafisz zrobić w wersji mini?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi, pewnie by się coś znalazło:) Jestem otwarta na wyzwania:))
      Buziaki!:))

      Usuń
  14. Buciki pierwsza klasa. Kiedyś próbowałam zrobić klapki ale nie z korka tylko z filcu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Filcowe klapki muszą być wygodne:)
      Uściski!:))

      Usuń