poniedziałek, 30 lipca 2012

Prawdziwy Camembert - Nie do wiary!!!

Co Ty wiesz o Camembert? Zapytać mógłby Polaka Francuz z miną Bogusława Lindy i ogólną pogardą dla polskiego pojęcia w tej kwestii. Nic dziwnego, w końcu Camembert to ser Francuski i prawdziwy Camembert produkowany jest właśnie we Francji w Camembert. Polak ma zupełnie inne pojęcie i wizerunek tego sera.

Wypaczył nas choćby Valbon, który Camambert produkuje w kształcie owalnym i chwali jego sprężystość.

Tu na zdjęciach mamy prawdziwy Camambert. Daleko mu jest do sprężystego Camambert'a z reklamy i z polskich sklepów, wierzcie mi. Ser ten ma maślaną wręcz konsystencję i po nakrojeniu skórki niemalże wypływa. Raz naciśnięty Camembert za żadne skarby nie powróci do swojej pierwotnej postaci.








Oto camembert'owy kawałek na moim talerzu. Jak widać jest on totalnie powyginany i aż się prosi na chlebek:)









Tutaj Camembert na chlebku z masełkiem.
Oczywiście w 'towarzystwie' nie robimy takiej kanapki a jedynie rwiemy chlebek na kawałki i tak jemy z serkiem. Pamiętacie, jak pisałam o tym przy okazji francuskiej kolacji i kanapek?

Na północy Francji do sera podawane jest masło.

Diametralnie różni się smak Camembert'a francuskiego i tego z polskiego sklepu. Francuski ser tego rodzaju ma o wiele bardziej wyrazisty smak. Warto jest również wspomnieć o zapachu. Camembert francuski naprawdę ma zapaszek. Oczywiście zapachowo przy Maroilles Camembert to miękki zawodnik, ale i tak go czuć, że hej:)

PEACE

4 komentarze:

  1. Dam poczytać mężusiowi jak mnie zdenerwuje :))
    On ma fioła na punkcie serów - za tę Twoją kanapeczkę dałby się pokroić ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobisz mu smaka?:))

      Ja też kocham sery:)) Wysyłam Ci serowe buziaki bo właśnie ukończyłam wcinać pizzę cztery sery:))

      Usuń
  2. Cudowny... Mam Almę u siebie i przy najbliższej okazji polecę do niej i kupię sobie ten prawdziwy camembert :) Dziękuję Ci za te lekcje "francuszczyzny", są wspaniałe :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę Ci polecam ten właśnie prawdziwy:) Hihi, cała przyjemność po mojej stronie:)

      Buziaki!:)

      Usuń