sobota, 9 lutego 2013

Fajny sweter oversize?

Zachciało mi się trochę ciepła i tak oto powstał ażurowy sweter szydełkowy. Fason sweterka to oversize i powiem Wam, że miałam ogromną frajdę z robienia tego wzoru i równie ogromną frajdę mam z noszenia mojego dzieła.
Zawsze lubiłam swetry oversize i uważam, że w takich swetrach każdy dobrze wygląda.


































Sweter zarzuciłam do kowbojek i do sukienki, która latem towarzyszy mi bardzo często. Czuję się w tej kombinacji swobodnie i mięciutko i tak jakoś magicznie. Grube rajtuzy sprawiły, że nie było mi zimno mimo dość mroźnej pogody za oknem. Tak ubrana, zasiadłam do kolacji, co prawda nie we dwoje, ale bardzo smacznej.

Okazało się, że do całości ładnie dopasowały się słoniowe kolczyki.




























Jeśli podoba się Wam mój sweter, to możecie sobie w bardzo prosty sposób swój własny oversize stworzyć na szydełku. Wzór na sweter jest mało skomplikowany i idealnie nadaje się dla początkujących.

Ja użyłam włóczki RED HEART Bella 01004 i szydełka 4mm. Chciałam uzyskać lejący się i luźny wzór a więc sięgnęłam po kombinacje z muszelek.

Wybierzcie wzór, który najbardziej Wam odpowiada i zróbcie sobie duży prostokąt. Cały sweter to właśnie prostokąt plus rękawki ze ściągacza.
Szerokość prostokąta na sweter XXL to na przykład około 112cm szerokości a długośći 115cm.

Kiedy już mamy gotowy prostokąt, to składamy go na pół według rysunku. Zszywamy ze sobą krawędzie i pozostawiamy otwory na rękawy.

<--Zszywamy według rysunku czerwoną krawędź z czerwoną i zieloną krawędź z zieloną.

Po zszyciu krawędzi nasz sweter jest prawie gotowy. Brakuje mu jedynie rękawów.


Rękawy robimy wkoło. Łączymy oczkiem ścisłym ilość oczek łańcuszka, która odpowiednio jest duża dla naszych dziur na rękawy i przerabiamy ściągacz.

Film instruktażowy na temat ściągacza znajdziecie TU.
 Tak się składa, iż demonstruję Wam ściągacz na przykładzie tego właśnie konkretnego swetra:)

Rękawy możemy zrobić różnej długości. Przymierzajmy rękaw do swetra podczas robienia. Można przyfastrygować go szpilkami. W ten sposób nie zrobimy rękawa ani za długiego ani za krótkiego.
Kiedy już gotowe mamy oba rękawy, to doszywamy je do swetra. Szyjemy po lewej stronie. Na koniec wywijamy rękawy:)

Ja do mojego swetra doszyłam dwa guziczki, ale można sweter spinać broszką lub można zostawić otwarty.

OPINIA NA TEMAT RED HEART BELLA: Uważam, że włóczka z przepływem koloru jest super. Sami zobaczcie, jak fajnie wyszedł rękaw swetra. Oprócz tego podoba mi się jakość włóczki. Cztery motki, które zużyłam, nie miały żadnych pęczków. Nie ma nic bardziej frustrującego od włóczki pełnej supełków! W końcu chcemy mieć jak największą część robótki z jednego kawałka włóczki i bez zbędnych pęków.
U mnie włóczka RED HEART BELLA opinię ma bardzo dobrą i mogę ją każdemu polecić.

PEACE

11 komentarzy:

  1. Właśnie zwróciłam uwagę na ten przepływający kolor na rękawie :) Świetnie wygląda. Cały sweter jest super...Jeśli chodzi o swetry to nie lubię opinających. Bardzo ładnie w tym swetrze wyglądasz. Kolczyki za to masz mega długie...pewnie są ciężkie. Całość świetnie dopasowana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Jestem zakochana w tym swetrze właśnie przez włóczkę:) Kolczyki są długie, ale wyobraź sobie, że nie są ciężkie. To niebieskie pośrodku to tylko korek pomalowany lakierem do paznokci:) Jedynym ważącym elementem są tak naprawdę słonie..jak to słonie:)

      Buziaki!:)

      Usuń
  2. Kuszący swetruch, jak ogarnę brak czasu to też sobie zrobię. Tylko czarny. O! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że Ci się spodobał wzór:) Życzę Ci wolnego czasu kochana, żebyś sobie na spokojnie mogła zrobić swój projekt swetrowy:)

      Usuń
  3. Świetnie się prezentuje i kolory mi się podobają...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Ja się na początku trochę martwiłam, jak przepływ wyjdzie na takim dużym ażurze. Bałam się, że będzie naćkane strasznie, ale w końcu też jestem zadowolona i uważam, że przepływ fajny:)

      Pozdrowienia!:))

      Usuń
  4. zazdroszczę talentu! świetny jest ten sweterek! :)
    a i kolczyki oryginalne- podobają mi się!

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Właśnie chciałam coś niepowtarzalnego a więc tym bardziej mi miło:))

      Usuń
  6. Zakochałam się w takich swetrach . Powiedz jak zmierzyć jaka powinna być szerokość takiego swetra?

    OdpowiedzUsuń